Nekega dne sva z hčerko šla v trgovino. Segla je po bonbonih, ki pa niso bili zdravi – vsebovali so kar 11 editivov (E-jev). Rekel sem ji, daj, vzami raje ene druge, vzami tiste tam. Hčerka me je začudeno pogledala v oči in mi rekla: »Ati, a ni to tvoja stranka? A nisi ti uredil reklame, ki se toliko predvaja na televiziji za te bombone?« Rekel sem, da ti bomboni niso zdravi, naj raje vzame druge. Odvrnila je: »Azame te skrbi, za druge otroke pa ne? Za njih ti je vseeno, če jim bodo bomboni škodili?« Šok ! Ostal sem brez besed. Prav je imela! Bilo mi tako je narodno, da bi se najraje udrl v tla.
Takrat sem bil precej uspešen zastopnik trženja reklam za Pop tv, Kanal A in spletnega portala 24ur.com, zato sem veliko zaslužil. Ko sva s hčerko prišla domov, mi je kmalu postalo slabo, takoj semmoral leči. Naslednje tri dni sem preležal z visoko vročino. Tablet nisem jemal, ker nisem imel proti čemu. Imel sem moralnega mačka. Problem je bil še toliko večji, saj sem imel v žepu veliko naročilo oz. letno pogodbo za oglaševanje prav tega zastopnika za nezdrave bombone. Od tega naročila bi dobil več kot 20.000 EUR v enem znesku. Četrti dan sem zjutraj vstal in ustavil ženo na vratih, ko je odhajala v službo in jo vprašal, kaj na naredim. Rekla je: »Zavrni naročilo. Saj vidiš, kako te zdeluje!« In je šla. Za trenutek sem zrl v vrata, potem pa šel do telefona in poklical stranko. Povedal sem ji, da ne morem sprejeti naročila, saj bomboni vsebujejo preveč za zdravje škodljivih snovi. Stranka se je zadrla v telefon, če sem nor in da ima polno skladišče teh bombonov, ki jih mora prodati. Rekel sem, naj pošlje nazaj te bombone in predlaga dobavitelju, da ji pošlje bombone z naravnimi aromami in brez sladkorja; gotovo jih v tujini že prodajajo. V odgovor sem dobil: »Tu-tu, tu-tu,…« Prekinitev zveze. Vem, da je naročilo sprejel drug zastopnik trženja, ki se mu je nasmehnilo veliko denarja.
Jaz nisem mogel preko svoje vesti. Sem pa takoj ozdravel ! Temperatura je padla še isti dan, še isti večer sem šel s prijatelji igrat mali nogomet ! Toda kako naprej? Kaj naj počnem v življenju, če se z oglaševanjem ne morem več ukvarjati ? To je bilo edino, kar sem res dobro delal že več kot 10 let. Na Pop tv so me seveda napadli, če sem nor, da odganjam tako velike stranke. Jaz pa sem sprejel odločitev! Ostal bom v oglaševanju, vendar bom promoviral samo zdravje, ekologijo, trajnostne in družbeno-odgovorna izdelke, storitve in projekte, ter etična podjetja. Leta 2007, na začetku gospodarske krize v Sloveniji, sem ustanovil podjetje za etično oglaševanje z imenom Etika d.o.o. Tako splošno ime kot je »etika«, je bilo prosto…za ime podjetja, za domeno spletne strani…očitno se o etiki takrat še ni veliko razmišljalo. Danes, po dobrih 7 letih, podjetje Etika d.o.o. še zmeraj živi. In upam, da tudi koristi naši družbi, saj etično oglaševanje vidim kot enega izmed poti do bolj etične družbe. In kar je prav zanimivo…Kasneje sem s to stranko spet začel sodelovati. Namreč bomboni te blagovne znamke so postali veliko bolj zdravi…
Miro Mihec